poniedziałek, 29 czerwca 2015

"...i popchnąłeś na morski szlak..."


Posadziłeś mnie na małą łódź 
 I popchnąłeś na morski szlak 
Gdzieś w oddali jest drugi brzeg 
 I przystań Twa czeka tam 
Jak daleko jeszcze płynąć mam 
Czy wystarczy do końca sił 
Dobry Panie odpowiedz mi 
Odpowiedz mi i dopomóż mi  

Pomyślnym wiatrem i latarnią dla mnie bądź 
Oświecaj jasno moją drogę  
Dopomóż w walce z groźną falą gęstą mgłą 
Osłaniaj Swoją Mocą mnie 
Osłaniaj mnie 

/Rejs/

Jakiś czas na blogu gościła cisza, ale absolutnie nie zniknęliśmy ani też nie próżnowaliśmy. Wielość i różnorodność zleceń sprawiły, że trzeba było się skupić na bieżących, istotnych sprawach i postarać się, by jakość wykonywanych prac była jak najlepsza.

Dziś wracamy, by przedstawić Wam kilka zdjęć reportażowych z rybackiej pielgrzymki, której tradycja sięga wielu wieków. Niegdyś bowiem, mieszkańcy Półwyspu Helskiego zmierzali do kościoła w Pucku drogą morską, na kutrach i łodziach. Historia puckiej fary zaczyna się już w XII wieku. Ten piękny kościół z widoczną z daleka wieżą ma niemal morską lokalizację. Stoi nad samym brzegiem Zatoki Puckiej i już z oddali wita przybywające do niego co roku łodzie rybackie. Pod koniec czerwca odbywa się tu odpust św. Apostołów Piotra i Pawła i od 33 lat rybacy z całego Półwyspu przybywają tłumnie morzem do bram fary, by wspólnie się pomodlić o zdrowie i opiekę, a także podziękować Bogu za bezpieczne powroty z połowów. Tegoroczna pielgrzymka odbyła się 27 czerwca. Z małej rybackiej osady, Kuźnicy, wyruszyły łodzie, kutry i inne jednostki pływające. Na szerokim morskim szlaku spotkali się ludzie morza, mieszkańcy Półwyspu, a także turyści, którzy zechcieli uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu. Mszę przy polowym ołtarzu w Pucku odprawił ks.abp Sławoj Leszek Głódź.
Oto kilka najciekawszych kadrów z pielgrzymki.














Wszystkie zdjęcia do obejrzenia tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz