wtorek, 11 czerwca 2013

uchwycić marzenia


Lubię kałuże

Lubię po deszczu kałuże,
te malutkie i te duże,
wszystkie są niesamowite, 
w jakieś czary wręcz spowite!

A kropelki z taką mocą,
chlup... i w buty jak nie wskoczą!
Cały jestem w mokrych plamach.
A co na to moja mama?

W kółko grozi mi paluszkiem,
- Nie bądź, proszę cię, flejtuszkiem!
Co tu robić? Trudna rada.
Ja uwielbiam, kiedy pada.

Gdy kałuża na mej drodze,
nie czekając, ja w niej brodzę!
Skacząc sprawdzam czy tak samo
chlupnie, jak ta dziś rano.

I choć woda w niej nieduża,
tajemnicza jest kałuża,
bo wygląda jak jezioro,
co ma głębię całkiem sporą!

Muszę wielką mieć odwagę,
by odrzucić w mig rozwagę,
z pluskiem w to jezioro wskoczyć...
i w sekundzie się zamoczyć!

Lubię po deszczu kałuże, 
te malutkie i te duże,
gdy się czasem w nich przeglądam, 
na tle chmur jak ptak wyglądam.

/Urszula Kowalska/

***


Zaczarowana sesja fotograficzna Kacperka







"Dziecko to wyspa ciekawości otoczona morzem znaków zapytania."

/autor nieznany/

2 komentarze: